Попередній 2022 рік можна сміливо назвати одним із найнетиповіших для сфери онлайн-торгівлі. За рік запити українців та обсяги віртуальних покупок серйозно трансформувались кілька разів. Разом з тим, ні воєнний стан, ні ракетні удари та пов’язані з ними проблеми в енергетиці суттєво не зменшили обсяги ринку електронної комерції. Попри складнощі українці продовжували стабільно купувати різні товари в інтернеті.
Структура попиту на ринку онлайн-торгівлі
В цілому структура попиту протягом року залишалась незмінною, українці продовжили купувати онлайн звичні для них категорії товарів. Серед нових товарів, які набирають популярність, аналітики відмічають павербанки, автономні джерела живлення, генератори, портативні електростанції, товари для обігріву. Такі зміни в структурі онлайн-продаж пояснюються насамперед ракетними ударами по об’єктах критичної інфраструктури.
Українці продовжують купувати онлайн:
- Одяг та взуття. Як стверджують представники бізнесу, у 2022 році їх прибутковість впала в середньому на 65%, хоча кількість покупців навпаки зростала, а ось середній чек в категорії залишився на рівні 2021 року. Аналітики пояснюють це різкою зміною курсу валют і тим, що залишки товарів розпродувались по старих цінах.
- Товари для дітей. Ця категорія вважається однією із найстабільніших в структурі електронної комерції, однак продавці відмічають теж спад прибутковості.
- Зоотовари. Через відключення світла покупці таких товарів стали частіше обирати офлайн-магазини.
- Електроніка та побутова техніка. Найбільший попит в цій категорії зараз на павербанки, генератори та інші гаджети, вкрай потрібні під час довготривалих відключень електроенергії. Підсумки в категорії у середньому на 10-15% перевищили показники 2021-го року.
- Косметику та парфуми. Середній чек за рік зріс на 30%, однак кількість продажів зменшилась вдвічі.
Якщо узагальнити, можна зробити висновок, що воєнний стан та постійні проблеми з електроенергією, привели до суттєвого просідання всього ринку електронної комерції. Практично у всіх категорія продавці отримали результати на порядок менші, ніж у 2021 році. Виключенням стала тільки ніша електроніки та побутової техніки, тут відсоток падіння продаж незначний. Цю категорію врятував як підвищений попит на окремі товари, потрібні під час відключення електроенергії, так і велика кількість спонтанних покупок в період стрімких змін курсу валют.