Сергій Токарєв пояснив, чому бізнес і держава повинні об’єднатися

Технології

Концепція lifelong learning – майбутнє освітньої галузі

Враховуючи швидкий темп розвитку технологій, вже до 2030 року кожен 16 працівник змушений буде зміни професію. Більш того, у найближчому майбутньому людям доведеться освоювати одразу кілька спеціальностей. Такою новиною для «Економічної правди» поділився ІТ-бізнесмен і співзасновник інвестиційної групи Roosh Сергій Токарєв

Підприємець наполягає, що концепція lifelong learning стане необхідністю, аби залишатися конкурентоспроможним на ринку праці. Більш того, зміниться навіть підхід до навчання, що дозволить освітнім закладам випускати потрібних бізнесу спеціалістів. 

«Освіта вже не встигає за бізнесом, але це нормально. Впровадження нових програм у вищих навчальних закладах – тривалий та складний процес. Якщо ми хочемо якомога швидше пристосуватися до потреб бізнесу, потрібно змінювати підхід до класичної освіти вже зараз»,

– говорить Сергій Токарєв. 

Нинішній темп розвитку технологій призвів до розриву між вимогами бізнесу та отриманими у виші навичками. Аби його скоротити, треба об’єднати зусилля та обмінятися експертизами. 

Як бізнес може співпрацювати з навчальними закладами

Сергій Токарєв виділяє кілька варіантів, які допоможуть налагодити зв’язок між вишами та бізнесом:

  1. Створення актуальних програм. 

Бізнесу варто вже зараз почати співпрацювати з вишами, аби розробити корисні та потрібні курси, а також сформувати запит на певних фахівців. Необхідно ділитися популярними підходами до роботи, методологіями, технологіями та інструментами. А ще можна створювати приватні заклади освіти. 

  1. Фокусування на сильних сторонах навчальних закладів. 

Вимоги бізнесу до фахівців постійно змінюються. Сьогодні спеціалісту вже недостатньо мати лише жорсткі професійні навички. Soft skills важливі для сучасних бізнес-процесів. Вищі освітні заклади мають ідеальне середовище для формування м’яких навичок, оскільки студенти одразу ж навчаються аргументувати власну думку, комунікувати між собою, шукати підхід до різних людей тощо. Вишам достатньо додати до цього списку необхідні для успішної кар’єри м’які навички.

  1. Створення власних освітніх проєктів. 

Такий підхід, коли одного навчання на певну спеціальність вистачає на все професійне життя, вже не працює. Щодня з’являються нові потреби та інструменти, які необхідні в певній сфері. Умовні «курси підвищення кваліфікації» дозволяють роботодавцям знаходити фахівців із базою в певній професії та відбирати найкращих для власних потреб. Інший варіант – допомога кандидатам без досвіду освоїти певну спеціальність, яка необхідна бізнесу. 

  1. Дуальне навчання. 

Такий освітній підхід дає можливість отримувати необхідні знання в освітніх закладах, а практичні навички – під час стажування в компаніях. Як результат, не потрібно витрачати час на перенавчання та адаптацію. Більш того, жодна співбесіда чи тестове завдання не розкажуть про кандидата на посаду так, як його реальні кейси. 

  1. Використання потенціалу професійно-технічних закладів. 

Звичайно, університети багато в чому перевершують профтехи. І це не дивлячись на те, що їхнє головне завдання – фокусування на прикладних навичках випускників. На практичну частину більшості сучасних професій сьогодні йде лише кілька років. Цілком логічно, аби вебдизайнери, розробники та ілюстратори навчалися саме в професійно-технічних закладах.

«Актуальна освіта – основа для майбутнього. Нинішній розвиток технологій просто не залишає нам іншого вибору. Бізнесу та державі потрібно якомога швидше об’єднати зусилля», – запевняє Сергій Токарєв. 


Допоможи ЗСУ



Реквізити Національного банку України


Поділитися з друзями
Скай