У травні місяці в Україні традиційно проходить багато виставок і конференцій, на яких компанії демонструють свою продукцію та шукають нових клієнтів і партнерів. Попри тяжкі умови, вітчизняні підприємства намагаються активно працювати, тим самим зберігачі робочі місця і наповнюючи державну скарбницю.
Для усіх наших читачів, що якраз планують участь у виставках ми звернулися за коментарем та корисними порадами до заступника директора виставкової компанії CARSHE – Андрія Лозового. Виставкова компанія CARSHE вже більше 30 років успішно організовує виставки, а також проектує та забудовує виставкові стенди в Україні та інших країнах Європи.
З якою метою взагалі компанії беруть участь у виставках?
Кінцева мета у більшості учасників, як правило, однакова – збільшення продажів своєї продукції. Однак виставки – це унікальний та багатогранний засіб для популяризації свого бренду. Тому на кожен конкретний захід керівництво компанії може ставити специфічні завдання перед командою, що працюватиме на виставковому стенді. Наприклад, підприємства можуть брати участь у виставках з наступною метою:
- Презентувати широкому загалу нову розробку компанії, або свій оновлений чи вдосконалений продукт.
- Розширити клієнтську базу та зібрати якомога більше контактів нових потенційних клієнтів.
- Вийти на ринок нової країни чи регіону та знайти надійних місцевих дилерів для своєї продукції.
- Провести аналіз ринку, вподобань споживачів та системи ціноутворення на конкретний товар. Така робота дає змогу компанії побудувати свою маркетингову стратегію на майбутній рік.
- Дехто ставить за мету масштабні продажі прямо на виставковому стенді. Це особливо актуально, якщо мова йде про роботу в сегменті B2C, наприклад на косметологічних або ювелірних виставках.
Таким чином бачимо, що працюючі на своїх виставкових стендах, представники компаній можуть реалізовувати дуже різноманітні завдання по просуванню свого бренду. Про те, як зробити виставкові стенди ефективним засобом просування бізнесу є чудова професійна стаття із якою зацікавлені читачі можуть також ознайомитися.
Як правильно оформити виставковий стенд?
Докладна відповідь на це питання займе кілька сотень сторінок тексту, тож зупинимось лише на головних нюансах.
- По-перше, потрібно заздалегідь розпочати підготовку. Ми рекомендуємо своїм клієнтам починати роботу над виставковим стендом мінімум за 2 місяці до заходу, а краще за півроку.
- По-друге, чітко визначити мету участі у заході і які конкретно продукти чи послуги ви будете там демонструвати. Саме виходячи із цих завдання майбутній підрядник розробить дизайн та спроектує для вас виставковий стенд.
- По-третє, обрати гарне місце у виставковому залі (біля входу або по центру). Таке розташування дозволить розкрити весь потенціал виставкового стенду та забезпечить значну кількість відвідувачів, які, при успішній роботі, стануть вашими клієнтами
- Ну і нарешті, потрібно обрати надійного забудовника виставкових стендів. Правильно підібраний виконавець візьме на себе 90% усіх турбот по оформленню стенду. Він створить його унікальний дизайн та запропонує найкращий варіант презентації вашої продукції на стенді.
Для читачів, які бажають детальніше розібратися в даному питанні є докладна професійна стаття про оформлення виставкових стендів із якою ми рекомендуємо ознайомитися.
Як краще організувати роботу на виставковому стенді?
Дуже гарне питання, адже підготовлена і проінструктована команда на виставковому стенді – це дійсно головна запорука успішної виставки.
Заздалегідь визначте персональні завдання для кожного співробітника, що буде працювати на виставці. Хтось має зустрічати клієнтів за рецепцією, хтось надавати консультації по продукції, проводити переговори, готувати каву тощо. Переконайтеся, що люди точно зрозуміли свої обов’язки і знають що їм робити коли на ваш виставковий стенд прийдуть перші відвідувачі.
Завдання які ви ставите перед кожним членом команди повинні бути реалістичними, не варто їх свідомо завищувати. У той же час, намагайтеся дати їм числовий вимір. Наприклад, надати 20 консультацій потенційним клієнтам, провести 10 переговорів, зробити 5 продаж, зібрати 40 корисних контактів і т.д.
Фіксуйте письмово якомога точніше кожен контакт для подальшого перенесення його в CRM систему. Ви маєте записати у спеціальній формі ФІО потенційного клієнта, назву його компанії та посаду яку він займає, яким продуктом цікавився, які об’єми необхідні, з ким із постачальників зараз працюють тощо. Після виставки обов’язково зв’яжіться з кожним із таких лідів, надайте більше інформації про продукцію чи послуги якими вони цікавилися і намітьте наступні кроки для продовження співпраці.
Дотримуючись цих простих базових правил ви зробите свою роботу на виставковому стенді ефективною та отримаєте значно більше користі від участі у конференціях, виставках і форумах.